Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2005, 20:16   #137
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Waldo
Als je even de verhouding nagaat is 90% kiezers een zeer laag percentage. Je mag niet vergeten dat niet gaan stemmen een strafbaar feit is. Dus 10 procent is zo tegen het stemmen dat ze het risico op een straf willen riskeren.
De 40% in zwitserland gaan stemmen OMDAT ZE DAT ZELF WILLEN.
Hoeveel mensen zouden er gaan stemmen in België als ze zelf mochten bepalen of ze dat wel willen? 20%? Zeker geen 40%.
Het is eigenlijk wel leuk om te zien hoe de profiteurs van het huidige regime zich in allerlei bochten wringen om, zelfs met de onozelste argumenten (die al 1000 keer weerlegd werden) en veel ingewikkelde maar niets zeggende woorden, toch te proberen hun gelijk te halen.
Als je zo zeker bent dat het BROV niet gewenst is door de bevolking. Waarom klaar je dat dan niet voor eens en altijd op door er een BROV over te organiseren. Ik denk dat ze schrik hebben dat zelfs iemand met een IQ van minder dan 90 hun eigenbelang en schijnheiligheid nog doorziet.
De tegenstanders van het BROV zijn heel eenvoudig te definieren. Het zijn diegene die royaal hun zakken vullen met het huidige systeem. Alle andere mensen, en dat is dus de meerderheid, is voorstander van het BROV.
Laatste reactie, ik kan het toch niet laten
1.Stemplicht in België houdt tegenwoordig slechts in dat iedereen-itt. tot stemrecht- een brief in de bus krijgt tot oproep van stemmen, beboet wordt niemand nog bij brossen van verkiezingen. Bovendien zijn in onze buurlanden de stempercentages bij stemrecht ook bijzonder hoog.
2. Misschien lijkt het BROV voor het volk wel aanlokkelijk, maar kan het volk dat ook aan, dat is de vraag dat ik mij stel en dat ik -wat mij betreft- met een neen beantwoord. Bovendien hoeven we geen referendum organiseren over BROV, als er zo'n grote nood bestaat naar BROV: sticht een partij en win stemmen!
3. eigenbelang? Laat me duidelijk zijn: ik denk hierbij ABSOLUUT niet aan mijn eigenbelang (welk die ook moge zijn)

Vlamingen denken een volk te zijn, Belgen zijn het
Waldo is offline   Met citaat antwoorden