Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Het programma van het Vlaams Blok/Belang hebben ze nooit als rasistisch kunnen berechten omdat het simpelweg niet rasistisch is. Het VB is nooit zelf berecht geweest voor rasisme.
Het woord rasisme wordt tegenwoordig uit zijn verband gerukt. In het woordenboek staat de juiste betekenis. Zoalng dat je mensen niet persoonlijk aanvalt betsaat er vrije meningsuiting. Maar dat bestaat niet meer in België. Dat ze de slechts werkende partijen zijn is nooit kunnen bewezen worden omdat het nu zo eenmaal is. Vroeger wel bv in het EP maar daar is nu geen sprake van. Mijn conclusie is dat u de media en bepaalde politici blindelings gelooft. Nochtans zijn het de meest onbetrouwbare bronnen die er bestaan.
Wat de mensen aantrekt is dat het VB bepaalde problemen wil aanpakken die andere partijen omzeilen. Huidige partijen zijn met pietluttige dingen bezig en laten de grote problemen links liggen omdat het hun zeteltje kan kosten. de huidige politici is er niet voor de mensen maar voor hun eigen machtspositie. Waarschijnlijk is het VB van hetzelfde kaliber maar die hebben als enige de kans niet gehad om synchronisch te falen. Dus er is een waterkansje dat ze wel hun werk zouden doen.
Zolang de "correcte" partijen falen stem ik VB, omwille vanhun programma. En hoemeer de "correcte" mensen (VB-uitschijters dus) op het VB kakken, hoe meer plezier heb ik in hun opeenvolgende overwinningen.
|
U manier van denken kan ik volgen, u heeft hoop dat het Vlaams Belang datgene kan doen wat andere partijen niet kunnen of hebben nagelaten te doen. Maar ik vind het Belang zo onbetrouwbaar dat men ze geen kans mag geven. U heeft gelijk dat de partij opzich niet is veroordeeld, maar wel zijn financierende vzw's. Als u als partij problemen hebt met rascime, discriminatie, ... , dan gaat u zich toch niet laten financieren door diegene die dat dragen.Als u dit wel doet dan heeft ofwel geen problemen hier mee ofwel ben u niet echt moralistisch ingesteld en van politici verwacht ik toch enige moraal.