Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2018, 21:04   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als 80 % met diesel rijd is het niet raadzaam deze tegen de haren in te strijken. Heel de transportsector maar niet alleen dat, ook alle bussen, alle taxi's alle bouwbedrijven alle koeriers, en wanneer die actie gaan ondernemen worden die bovendien nog eens gesteund door alle particulieren dieselrijders. Ik denk dat ze met vuur aan 't spelen zijn.
Dat ze dan *geleidelijk overstappen naar benzine, dat is de bedoeling.

* sinds 2016:

https://statbel.fgov.be/nl/themas/mo...voertuigenpark

Bedrijfswagens idem:
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170830_03043704

Bedrijfswagen vaker op benzine
31/08/2017

Er zijn dit jaar al de helft meer leasingwagens op benzine ingeschreven dan vorig jaar. ‘Maar we moeten onze klanten vaak nog echt pushen.’

Particulieren hebben diesel al even de rug toegekeerd. Door een verandering in het fiscale regime is een dieselwagen kopen een pak minder interessant geworden. Daardoor worden tegenwoordig al meer benzinewagens dan diesels verkocht.

Maar voor bedrijfswagens geldt die regeling niet, dus blijft de ontdieseling van het bedrijfswagenpark een grote uitdaging. Uit cijfers van Febiac blijkt echter dat ook de leasingklant meer en meer voor benzine kiest. In de eerste helft van vorig jaar gingen er 11.517 leasingwagens op benzine over de toonbank, dit jaar waren dat er tussen januari en juni al 17.524, een stijging met meer dan de helft.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2018 om 21:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden