Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
Beste mensen, het aantal kankers met name borstkanker bij vrouwen stijgt, en ik ben er van overtuigd dat er reden is de pil hier mede verantwoordelijk voor te stellen, immers - toen de pil niet bestond, waren er minder kankers.
|
Er waren ook minder mensen toen de pil niet bestond... Raar maar waar. Zelfs de pil heeft de bevolkingsaanwas niet tegengehouden.
Citaat:
dus tja het is denk ik best van er andere praktijken op na te houden meer bepaald dus met betrekking tot anticonceptie: bvb meer condoom gebruik, mss wat meer vasectomie voor de mannen, alsook waarom niet: onthouding.
|
Condooms hebben ook het voordeel dat de mannen minder cadeau's van hun zeer tijdelijke partners oppikken. Vasectomie is meer aangewezen voor mannen die al kinderen verwekt hebben. En onthouding. Vertel dat maar aan Rohypnolstrooiers.
Citaat:
Kindjes kopen is sowieso duur en kindergeld kost de gemeenschap handenvol geld, uiteindelijk is het dus een win-win als men zich aan deze richtlijnen zou houden.
|
Kinderen zijn een hobby, maar zonder kinderen geen gemeenschap.
Citaat:
Ik zeg bewust 'zou' want ik besef ook wel dat seks voor een groot deel van de samenleving een dagelijkse en geliefkoosde bezigheid is. Maar ja, ieder voordeel heeft z'n nadeel.
|
En hoe denkt u met deze draad uw voordeel te halen?
De pil als anticonceptie werd pas publiek in 1960.
Voor België was toen de gemiddelde levensduur net geen 70 jaar.
Nu is die voor vrouwen boven de 80 jaar. Ergo, de pil nemen verkort de gemiddelde levensverwachting van vrouwen niet.
PS, mijn moeder is gestorven aan longkanker... Ze heeft de 50 niet gehaald.
PPS, borstkanker is gestorven aan mijn schoonmoeder. Die gaat nog sterk op haar 75...