Ayoob Ghalib: “Hier geboren of niet, vreemdeling ben je voor eeuwig”
Citaat:
Jongeren met een migratieachtergrond voelen zich vaak niet compleet thuis in onze samenleving. Ze kampen met discriminerende uitspraken of voelen zich minderwaardig tegenover de autochtone bevolking.
|
Laten we het hoofd buigen en nadenken over: hoe zou dat toch komen dat jongeren met migratieachtergrond zich hier niet echt thuis voelen.
Misschien moeten we dat wel zoeken in dat veel jongeren met migratieachtergrond zich totaal niet willen aanpassen aan de 'rules & regulations' die van toepassing zijn in het land waar ze misschien wel geboren geweest zijn of er te gast zijn?
Ik denk dat we het niet ver moeten gaan zoeken maar als je de nieuwsuitzendingen bekijkt de kranten er even op na gaat lezen of wat gaat surfen op het net dan merk je dat het bijna altijd mensen met een migratieachtergrond zijn die de boel ergens ten velde op stelten zet.
Op zich is dat erg en zoeken ze het eigenlijk zelf dat ze totaal niet geliefd.
Uiteindelijk gaat het er om dat wij hun manier van samenleven niet moeten volgen maar dat het juist andersom is.
Kunnen allochtonen zich daar niet met vereenzelvigen of kunnen ze zich daar niet in vinden dan moeten ze andere oorden opzoeken waar ze misschien wel kunnen leven op de manier die zij in het hoofd dragen.
Maar uitwijken en dan gaan zagen- en zeveren dat ze niet geliefd zijn dat lijkt mij ver gezocht.
Ik vind dat ze zelf véél mogen, ga dat in één van hun landen eens proberen, alvast véél succ6.
Respect moet van twee kanten komen.
p.s.
Citaat:
Ze kampen met discriminerende uitspraken
|
En onze mensen moeten het is bepaalde gevallen maar blijven pikken als ze bijvoorbeeld nageroepen worden met de woorden:
Uw moeder is een hoer!!!
(één van hun standaardzinnen naast racist

)