Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
Dat valt niet meer te ontkennen, denk ik.
Ik ben hier wellicht niet de enige die zo nu en dan de wenkbrauwen fronst bij het lezen van een aantal verklaringen in uw pers aangaande de vervanging van uw gevechtsvliegtuigen.
Zo lees ik bijvoorbeeld een artikeltje waarin uw minister van defensie stelt dat het zowaar zijn “persoonlijke missie” is om “aan de mensen uit te leggen dat investeren in nationale veiligheid belangrijk is”.
Fair enough.
Maar in een videootje van een lokaal Belgisch nieuwsprogramma blijkt hij die “persoonlijke missie” in te zetten met een poging “de mensen” om de tuin te leiden met een verhaal over “het uitsturen van piloten boven oorlogsgebied met vliegtuigen van 50 tot 60 jaar”…..
Nou moe.
Kijk, het is uw aller geliefkoosde minister van defensie en over eigen volk niets dan goeds en zo, maar ik zie niet in hoe iemand van u nog ontkennend zou kunnen antwoorden op de vraag of betrokkene een leugenaar is…..
|
Zegt hij dat de toestellen NU 50 jaar oud zijn? Dat zou inderdaad verkeerd zijn.
Hoe lang wil de oppositie die toestellen nog operationeel houden? Voor het oudste toestel kom je op het einde van
die termijn al redelijk in de buurt.
Is het dat wat hij bedoelde?
En als je rekening houdt dat de eerste vlucht van de F-16 in 1974 plaatsvond, dan kan men op het einde van
die termijn inderdaad zelfs spreken van 60 jaar (voor dit type vliegtuig).