Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2018, 05:30   #84
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.529
Standaard

Eigenlijk zullen wij,particulieren, een tendens vooral zien bij doorverkopers van ex-bedrijfs- en leasingwagens als Dex.


Als daar op een bepaald moment die grote "Uber-Mof" dieselbakken "onverkoopbaar" worden,zelfs met aanzienlijke prjsminderingen,dan weten we dat de "tendens" ,reeds zichtbaar bij nieuwe inschrijvingen, een echt "gegeven" geworden is....

De markt voor personenwagen-diesel is dan gebroken,als ook "gewone" mensen niet meer met een Merc,een Beemie of een Auditorium meer willen rondrijden hoewel ze het voor de prijs niet zouden moeten laten.Op dat moment (mogelijk nu al bezig) zullen ook leasing bedrijven al hun conclusies getrokken moeten hebben,want ook hun business model(hoge restwaarde bij uitlopen van het leasingcontract) is dan gedaan met dit soort wagens.


Zoiets gebeurt natuurlijk met enige vertraging,maar het zou moeten zichtbaar zijn.....

Uiterraard,het is terecht aangehaald,hebben autofabrikanten dan het probleem van hun gemiddelde CO2-uitstoot die wat hoger zal worden.....
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 maart 2018 om 05:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden