Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Kortom de wagens an sich bieden zo weinig toegevoegde waarde dat de verkoop van deze wagens geen winst meer oplevert. Het onderhoud, de wisselstukken, de schadegevallen en dergelijke zijn de winstmotor voor een automerk.
Dus de ingenieurs van BMW hebben er alle baat bij dat ze hun wagens wat slijtagegevoeliger maken en zacht pisbakkenstaal gebruiken op sommige plekken ipv gehard staal of inox. Ik sta er vaak van te kijken dat zelfs in dure wagens men echt rommelmaterialen gebruikt.
|
In de verkoop is bijna geen winst meer te halen voor de verkopers, de bedrijven maken er nog genoeg winst op.
Terwijl de verkopers eigenlijk het imago van het merk op het gebied van diensten na verkoop moet hoog houden.
Een klant haakt eerder af omwille van een slechte, dure service dan om de beoordeling van zijn wagen.
Daarom zie je ook meer en meer grote garage toestanden ontstaan die zelfs meerdere merken onder hun dak hebben.