Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2018, 17:59   #85
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kun jij een verwijzing geven naar een uitspraak van ofwel een partijvoorzitter ofwel een woordvoerder van een linkse partij die MR of O-VLD fascistoide of extreem rechts noemt ? Ik kan dat niet, maar misschien weet jij wel meer.

Voor de hygiëne van de discussie : ik ben niet op zoek naar uitspraken van Staf de Giraf, Fons de Spons of Cis van de Wortel uit deze of gene partij. Wel naar standpunten van verantwoordelijken die kunnen en mogen spreken in naam van hun partij.
Ik herinner me nog wel wat gevallen, vnl. uit Franstalige hoek op CD&V coryfeeën als Jean-Luc Dehaene, maar niet concreet genoeg meer om nog gemakkelijk de exacte quoot te vinden op google. Die van Philippe Moureaux (PS) op Luc Van den Brande (CD&V) heb ik hier nog wel :

Citaat:
En période de musculation communautaire et linguistique, certains représentants politiques ne résistent manifestement pas ?* la tentation de la comparaison meurtrière avec les totalitarismes du XXe siècle, la période nazie ayant évidemment « la cote ». Dans Le Soir du 4 juillet 1993, le président du PS bruxellois Philippe Moureaux qualifia ainsi Luc Van den Brande, alors ministre-président flamand, de « Gauleiter de la Flandre ». En établissant ainsi une comparaison avec les chefs régionaux du NSDAP (le parti nazi),
http://www.revuenouvelle.be/L-arme-d...raison-massive
Bij FDF kopstukken als Maingain moeten ook nog wel wat smakelijke stukjes te vinden zijn ook.