Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
We zullen zien zei de blinde. Als jouw zoon geen afstand doet van de resterende erfenis komen schenkingen via een Nederlandse notaris terug boven water bij jouw overlijden. Ook schenkingen die meer dan 10 jaar in het verleden lagen. Jouw zoon gaat niet aan regularisatie ontsnappen. Hij kan trachten de erfenis zelf aan te geven zonder er een Belgische notaris in te betrekken. Hij riskeert dan echter vragen om inlichtingen van Vlabel.
Kapitaal verworven uit fraude verjaart niet. Schenkingen via een Nederlandse notaris worden door Vlabel als frauduleus aanzien.
|
Vlabel raakt niet aan schenkingen die voor 1 Juni 2016 voor Nederlandse notaris gebeurd zijn. Als ik overlijd legt hij gewoon de schenkingsakte neer bij de successie ambtenaar.
Ik vind het wel crapuleus dat ge insinueert dat mijn patrimonium opgebouwd is van fraude. Daar heb ik wel meer dan een halve eeuw voor gewerkt en enorme belastingen voor betaald. En bovendien veel mensen te werk gesteld die ook belasting betaalden.
Bovendien kent ge blijkbaar de kloten van deze ganse procedure. Er was niets onwettelijk of fraudeleus deze route te bewandelen voor 1/6/2016.