Los bericht bekijken
Oud 4 april 2018, 19:10   #30
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist. Net zoals de grote verzekeringsmaatschappijen zoals AXA, Allianz of AG Insurance nog altijd op legacy software draaien. Drie kwart van het personeel van de afdelingen die dat beheren was nog niet geboren toen de eerste versie daarvan het licht heeft gezien. Dat is (1) van de redenen dat de minste fundamentele wijziging van de back office programma's minimaal 6 maand op voorhand moet goedkeuring krijgen. IT is daar -letterlijk- een andere wereld. En het is de beperkende factor in de ontwikkeling van hun interne bedrijfsprocessen. Al de zever die men nu in de pers gooit over digitalisering van de banksector en de verzekeringssector is enkel maar een front end voor de eindklant. Onderhuids draait de dinosaurus gewoon door zoals hij dat al 30 tot 40 jaar of doet.
En die back-end draait heel goed. Die herschrijven in een andere recentere taal zou fortuinen kosten, zonder enige merkbare verbetering. Het enige risico bij de huidige back-end is de schaarste van mensen die deze "oude" technologie onder de knie hebben.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden