Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen
En de Vlaamse export kan alleen maar stijgen,eens we verlost zullen zijn van het Waals blok aan ons been.
Of ben je de stommiteiten van Waals politicus Magnette al vergeten,die de Canadezen zodanig op de heupen heeft gewerkt , dat de Canadese Premier de Belgische koning weigerde te ontmoeten tijdens zijn recente handelsmissie in Canada.
Zolang we in het Belgische keurslijf blijven zitten benadelen deze Waalse
"politici" ook ons imago in het buitenland.
|
Ik ben volledig met U eens.
Ik heb in het verleden veel op Buitenlandse beurzen gestaan om producten van bij ons aan te prijzen. Steeds was het moeilijkste punt, antwoord te geven op “waar ligt jullie bedrijf, waar word het geproduceerd”?
Strikt genomen moesten we België zeggen, echter veel keren heb ik moeten ervaren dat dit niet positief overkwam dit géén vertrouwen schepte. de interesse onmiddellijk verdween.
Terwijl: als we eerst de dichtst nabij gelegen stad vermelden, zo overgingen op Vlaams landsdeel kon uiteindelijk ook "België" uitgesproken worden.
Sorry, aan de Franstaligen maar door hen en hun fanatieke ijdelheid-koppigheid hebben wij meestal in met buitenland en slechte naam. Als we dan toch de kans krijgen, kan Vlaanderen dan door veel zwoegen en te bewijzen wie wij zijn goede zaken relaties uit gebouwd worden. Met wederzijds respect;