VZW Helping Dogs
Ik wil even aanklagen dat de organisatie Helping Dogs Vzw geen enkele reden heeft om zich een dierenrechtenorganisatie te noemen.
Waarom? Zonder mijn medeweten heeft mijn ex mijn hond via deze organisatie verpatst. Ik mis mijn hond al jaren, maar deze organisatie geeft niet graag toe dat ze in fout waren en weigert me gegevens over mijn geplaatste hond.
De papieren van de hond stonden op mijn naam, maar na een echtscheiding moest ik tijdelijk in een bouwwerf trekken. Er heeft nooit iets wettelijk op papier gestaan. Ik nam de katten mee, omdat mijn ex die dieren haatte en ze verwaarloosde, dumpte en de kop in sloeg.
Van de twee honden stonden er 1 op mijn naam en 1 op zijn naam. Hij nam ze allebei mee zonder dat ik afscheid kan nemen. Die dieren hebben mijn leven gered van zijn fysieke en mentale terreur.
Ik legde me er met pijn in het hart even bij neer dat ik de honden even bij een dierenbeul moest nalaten. Mijn hart brak, maar gezien mijn nieuwe huis moest verbouwd worden, besloot ik dat dit even beter was dan niets.
Mijn huis was af en opeens zag ik dat mijn ex mijn hond herplaatst had via Helping Dogs VZW, die toegaven dat de papieren op mijn naam stonden, maar mij nooit gecontacteerd hadden.
Ik voel nog steeds veel pijn, verdriet en vooral schaamte omdat ik iemand die mijn katten en ratjes de kop in sloeg en een kat van mij dumpte, een hond van mij liet meenemen. Ergens geloofde ik nog steeds dat hij om de honden gaf.
Dit is niet waar. Officieel deed hij de honden weg omdat hij naar het buitenland trok met zijn nieuwe, buitenlandse bruid. De waarheid is dat veel mensen hem nog in België zien.
Van zijn reu heb ik de nieuwe eigenaar gevonden. Dat dier dat mijn leven redde van zijn terreur is ondertussen gestorven, maar in gelukkige omstandigheden. Ik heb contact gehad met de nieuwe eigenaars en dat was voor beide een aangename ervaring.
Ondertussen probeer ik mijn Enya een plaats te geven na al die jaren, maar het lukt niet. van Helpings Dogs VZW moet ik niets verwachten.
Daarom vraag ik: wie kent Nierlenders Enya, mechelaar teef, geboren op 14/04/2005?
Ik zal haar niet terug halen uit haar adoptiegezin, maar wil gewoon afsluiting, zodat ik zelf verder kan. Ik kan officieel bewijzen dat ze mijn hond was en heb geen woorden om ze zeggen hoe hard ik haar na al die tijd nog steeds mis.
En als jullie me vragen waarom het zo lang duurt om iets te plaatsen, kan ik enkel antwoorden dat het de tegenwerking van Helping Dogs VZW was, die me vertraagde, maar ik ga niet meer blijven zwijgen.
Mijn ex zijn reu is ondertussen overleden. Dit is misschien mijn laatste kans voor een teken van leven van Enya te krijgen.
|