Los bericht bekijken
Oud 10 april 2018, 13:39   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het openbaar vervoer is interessant:

Als de werkgever het abbonoment betaalt.
Als je geen auto ter beschikking hebt & je in een stadscentrum moet zijn.
Mijn werkgever betaald het abonnement volledig. Ik ben alleen sneller op't werk, kruipend, dan met enige vorm van openbaar vervoer.
Citaat:
Voor de rest is het een bijzonder dure en inefficiente manier van reizen. Als ik met mijn gezin naar de zee wil, kost me dat pakken geld. Heen en terug met de wagen 24 liter benzine oftewel 30 euro.
En kan je vertrekken wanneer je wil, naar waar je wil, met een hoop spullen zoals je wenst.
Citaat:
Een enkel ticket bij de nmbs, voor een enkele reis, kost 22 euro....44 euro heen en terug. En dat voor 1 persoon.
[JvdB modus)Jamaar, als je de voordeelpakketten van de NMBS gaat uitpluizen, dan kan dat allemaal veel goedkoper. [/JvdB modus]
Citaat:
Voor 4 personen (je gaat met het gezin) is dat dus 176 euro. Zelfs indien men de afschrijving, verzekering, enz...tegen 35 cent per km in rekening brengt kom je nog maar aan 140 euro met de wagen.
Maar je hebt die wagen toch... Dus moet je met die afschrijving rekenen of niet? Uiteindelijk kost die niet veel meer als je die nu laat rijden of niet.
Citaat:
Amai, en men vraagt zich af waarom de E40 vol staat.
Rij gewoon op uren die niet zo druk zijn. Dat helpt. Langs de andere kant, het gaat een pak vermoeiender zijn dan reizen op logischere momenten.