Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
je lijkt het woord 'openbaar' niet te begrijpen of er te hebben over gelezen.
publiek belijden = promotiemaken voor de totalitaire mensonterende doctrine.
laat dat, of vertrek. 1 lijn, altijd dezelfde, ongeacht uw voorbeeldjes en de personen daarin.
|
De man hier, zegt bij uistek openbaar, op den teevee godbetert, dat-ie aanhanger is van het islamitisch geloof. Hij uit zich als moslim.
Hij belijdt dat geloof dus publiek. Maakt hij hiermee promotie voor de totalitaire mensonterende doctrine? Ik dacht het niet. Dat blijkt ook uit zijn gans betoog. Dat hij hoegenaamd niet achter de totalitaire mensonterende doctrine in naam van de Islam staat.
Dus, het probleem zijn niet de moslims zelf, het probleem is dat deel van de moslims dat handelen naar eender welke totalitaire mensonterende doctrine in naam van Islam of welke godsdienst dan ook.
Ziet ge het verschil? Gij discrimineert (en dat bedoel ik in de statistische betekenis van het woord) op basis van uiting geloof en koppelt gans dat geloof meteen aan een totalitaire mensonterende doctrine terwijl je -in mijn ogen- moet discrimineren op basis gedragingen volgens totalitaire mensonterende doctrine. Islam is niet de verklarende variabele.
Eigenlijk zegt ge dat zelf al, want ge spreekt consequent over "promotie maken voor de totalitaire mensonterende doctrine"
Publiek zeggen dat je in Allah gelooft of af en toe eens gaan bidden in een gebedshuis, een half ramadammeke doen als ge zin hebt is niet hetzelde als "promotie maken voor de totalitaire mensonterende doctrine"