Los bericht bekijken
Oud 17 april 2018, 08:37   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Als ik naar het artikel van de draadstarter kijk, dan lijkt me de kritiek van de fietsers dat je tweemaal een druk kruispunt moet oversteken, en wil men dat veilig doen, dan moet ieder kruispunt in twee bewegingen worden overgestoken worden - en dat is er blijkbaar teveel aan voor die fietsers...

Sorry, maar dit vind ik onzin. Ik heb er geen probleem mee om een kruispunt in 2 bewegingen over te steken (om linksaf te slaan) als fietser... ik heb nog in het buitenland gefietst op kruispunten waar om links af te slaan, 4 of 5 bewegingen nodig waren. Allemaal veilig, maar wel wat meer tijd kwijt...
het is op dat punt wel net iets specifieker (zoals gezegd, ik kom daar dagelijks) op die plaats is er paralel aan de drukke singel een doodlopende straat (met eenrichtingsfietspad) met vier huizen en de oude Electrabel site, er komen daar echt alleen auto's om te parkeren ...

door in de verkeerde richting door die straat te fietsen kan je vermijden om twee keer de drukke verkeersader singel over te steken (in vier bewegingen)en weer terug als je de plantin moretus lei op moet...

het is voor ieder zinnig mens onbegrijpelijk dat dit fietspad daar éénrichting is. nog onbegrijpelijker is dat er daar boetes voor worden uitgedeeld.

dus nee, ik roep niet op om verkeersregels aan je laars te lappen, maar mijn kritiek in deze situatie is wel gericht op gemeenteraad of districtsraad daar. met twee verkeersborden en een pot verf is deze gevaarlijke infrastructuur verleden tijd ... onbegrijpelijk dat deze situatie al meerdere jaren niet aangepakt wordt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden