Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Nederlands, Frans, Engels en zelfs Duits zijn geen probleem. Ik heb het filmpje gezien dat dateert begin 2012.
Ik kan daar dus niet bij. En op een twintigtal km van waar ik woon. Dat mensen de moed hebben om te getuigen dat ze er niet meer duven komen, chapeau. En waar zijn de gezagdragers? Ik heb geen enkel voornemen om daar nog een voet te zetten. Niet vanwege het filmpje maar vanwege mijn laatste bezoek enkele jaren geleden aan de zondagsmarkt in Anderlecht.
Ik heb me nooit in het buitenland een banneling gevoeld als daar. In eigen land dus. En voor mij is de maat vol.
Brussel is foutu.
|
Wij gaan er dikwijls heen. Leuke sfeer ....goede bediening en mooie prijzen. Onklopbare kwaliteit van groenten en fruit. Ook allerhande andere waren aan super goede prijzen .De verkopers zijn meestal heel vriendelijk. Internationaler gezelschap kan men zich moeilijk voorstellen. Men komt er gans de wereld tegen en hoort er alle talen door elkaar. Etenswaren en ingrediënten uit de ganse wereld zijn er te koop. Chinees Italiaans Spaans Zuid Amerikaans Libanees Pools Arabisch Thais enzovoort. Zelfs de typische Vlaamse boerenkost is er te vinden.
Wij eten er regelmatig iets en of drinken er een lekkere koffie. Nooit problemen gehad.Integendeel het Afrikaanse meisje dat ons bedient praat een aardig mondje Nederlands. Spijtig dat ik hoor dat de meeste Vlamingen liever hun bestelling in het Frans plaatsen. Uit gewoonte zeggen ze tegen mij dan
Ik kan me voorstellen dat iemand die droomt van het Zichem uit de jaren 20 daar moeilijk kan aarden.