Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset
|
Klopt, de overbevolking is een reusachtig probleem in Afrika, dat terwijl de economie zich niet ontwikkelt, en het zal ook ons probleem worden als er niets verandert. De Sahara en de Middellandse Zee zullen al die mensen heus niet blijven tegenhouden.
Ik herinner me dat men vroeger China met dezelfde ogen bezag. De bevolking groeide schrikwekkend en de economie stelde niet veel voor. Ondertussen zijn we decennia een kind politiek en een sterke economische ontwikkeling verder en China kent nu dezelfde problemen met veroudering als hier. Van een emigratieland is China een immigratieland geworden.
60% van de Europeanen van Afrikaanse origine? Nee, dank U...
Er moet dringend gefocust worden op geboortebeperking in die landen. En de religieuze zeloten die dit verhinderen moeten hard aangepakt worden. Daarvoor is natuurlijk leiderschap met visie nodig in Afrika maar dat ontbreekt nogal eens. Maar ik denk dat de VN en de EU op dat vlak ook een grotere rol zouden moeten spelen.
Maar het probleem is urgent, als het zo doorgaat heeft Kinshasa binnen 50 jaar 100 miljoen inwoners, om maar een idee te geven...