Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2005, 00:43   #162
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zie niet goed in wat er nu volgens u toch zo belachelijk is aan "meesteropleiding". In het Nederlands kennen we trouwens "meester" als aanspreektitel voor iemand die een welbepaalde academische graad heeft behaald, nl. een advocaat. Dus kan men gerust de term tot alle academische graden uitbreiden.

Men spreekt ook over "regentopleiding" of "onderwijzersopleiding"...
De titels bachelor/master zijn eigenlijk vooral aangenomen omdat zo Belgische afgestudeerden meer concurrentiekracht zouden hebben in de internationale wereld. Als u bvb in de VS gaat solliciteren met een diploma van 'licentiaat' weten ze daar hoegenaamd niet waarover u het in godsnaam hebt. Voor hen kan het evengoed een A2 zijn of dergelijk.
Een goeie zaak dus dat die termen eindelijk zijn gelijkgesteld voor heel Europa, zo is er tenminste duidelijkheid en meer kans op een internationale loopbaan.

En btw, wie ligt nu nog wakker van Nederlands? Ik vind het heel verrijkend bijna uitsluitend in het Engels les te krijgen. Zo leer ik tenminste direct al de gangbare termen in mijn opleiding kennen zoals ze in het professioneel leven zullen gebruikt worden.
Meia noite is offline