Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2018, 12:40   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als ik mij dagelijks kleed en gedraag als een eenhoorn, hormoontherapie onderga om een completere eenhoorn te zijn en duidelijk op de foto sta als een eenhoorn, misschien wel ja.

Dit is geen discussie over wat transgender zijn is (een op hersenscans duidelijk aantoonbaar effect/afwijking van de standaard waarbij iemand qua hersenen daadwerkelijk meer lijkt op het gender waarmee ze zich associëren), dit is geen discussie over wat zelfidentificatie in het algemeen en of het mogelijk is om transraciaal of transspecies te zijn (niet op dezelfde manier als transgender, maar dat is geen reden om die mensen niet in hun waarde te laten), dit is een discussie over een identificatiemiddel. En dat identificatiemiddel moet bruikbaar zijn om iemand te identificeren.

Als op Harrie Christus zijn paspoort zou staan "bestaat uit ruimteschepen" dan zou dat perfect zijn. Er is niemand die zelfs maar kan doen alsof dat hun paspoort is behalve Harrie. Missie geslaagd. Informatie die de identificatie van de rechtmatige eigenaar lastiger maakt hoort niet op een paspoort thuis.
Ik leef niet graag in een samenleving waar de gekte genormaliseerd gaat worden. Mensen die zich identificeren met iets anders dan wat ze zijn, hebben psychische hulp nodig.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden