Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat probeer je daarmee te bewijzen, bembem? Dat kinderen van allochtonen niet naar de kleuterschool hoeven omdat de wet er hen niet toe verplicht? Voor kinderen van autochtone is het de normaalste zaak van de wereld dat ze naar de kleuterklas gaan. Ook al worden ze daar niet toe verplicht door de wetgever. De kinderen van autochtonen varen daar wel bij, maar voor kinderen met kleurtjes is dat blijkbaar overbodig "want het is geen verplichting".
Dat verschillende partijen eindelijk inzien dat er teveel kinderen met kleurtjes zonder diploma de school verlaten en daar uit arren moede verandering in willen brengen interesseert jou geen bal. De leeflonen en andere uitkeringen horen in jouw ogen onvoorwaardelijk te zijn. Ik weet niet waar jij dat haalt, maar ik vermoed dat je je mosterd in Korea haalt.  Hier zijn er we degelijk voorwaarden verbonden aan het krijgen van een uitkering. Een vast adres hebben bijvoorbeeld, en beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Mij niet gelaten wat jij vindt maar stop met lullen dat mensen met kleurtjes gediscrimineerd worden als ze niet aan werk geraken. Jij vormt het levende bewijs dat je niet wil werken, ook al heb je wel een diploma.
|
Wederom zit je vanalles uit je duim te zuigen, precies alsof alle Vlamingen hun kleuters naar de kleuterschool sturen, daar wil ik dan wel eens een bewijs van zien. En euh, nogmaals; tal van kleurtjes waarvan de ouders een leefloon hebben, kunnen wel degelijk voldoende Nederlands. Btw ik heb omwille van medische redenen - die niemand aangaan, geen job, dus gelieve daar geen verhaaltjes over rond te bazuinen, duh.