Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
Wel sommige mensen hebben misschien behoefte aan rust, wonen misschien ver van school, weet ik veel, anyway N-VA heeft zich daar volgens mij niet in te moeien. In België geldt trouwens leerplicht, geen schoolplicht. En al zeker geen kleuterschoolplicht.
|
En als ouders de verantwoordelijkheid van de leerplicht zelf willen opnemen, dan moet hun nageslacht wel bewijzen dat er iets geleerd is wat voldoet aan de gestelde eisen om bepaalde getuigschriften, diploma's en dergelijke te behalen.
Hetgeen de NV-a nu voorstelt is effectief ouders bestraffen indien hun nageslacht niet in de geest van de letter het geschikte onderwijs krijgt dat hun in staat stelt in deze maatschappij te gedijen.
In dit geval is het taalbad dat een gedegen kleuteropvang kan bieden aan anderstaligen in deze omgeving de doelstelling.
Een andere optie is de kinderen gewoon afnemen en ze laten opvoeden door "goedgekeurde" pleegouders.
Citaat:
Het is als de gele ster die men destijds verplichtte de joden te dragen. Misschien ver gezocht van mij, maar men moet niet vergeten dat dit het resultaat was van jarenlang geknabbel aan hun grondwettelijke rechten.
|
Ik denk dat u wel een beetje verkeerd bent. Het is eeuwenlang.
In de 8ste eeuw werd het al voor de eerste keer ingevoerd onder
Kalief Umar II
Citaat:
Welnu, de N-VA doet precies hetzelfde: proberen knabbelen aan de verworven rechten van de Belgische burgers. Of niet soms
|
De staat heeft die gunsten verleend, en kan die even gemakkelijk terug afnemen.