Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
ik begin het te geloven.
onlangs nog t verhaal gehoord van de beste leerkracht die ik ooit had in de lagere school. Hij was inmiddels directeur geworden in een voorbereidende afdeling van één van Vlaanderens top colleges.
de man is ontslagen (nu ja, men heeft m dik tegen zijn zin op vervroegd pensioen gestuurd) ... omdat hij de kwaliteitslat niet naar beneden wilde bijstellen ...
ik heb mijn kleine daar toen weggehaald en naar een Atheneum gestuurd waar ze uitdrukkelijk wel nog voor wetenschappelijke inhoud gaan.
|
Heel herkenbaar.... Ik ken ook mensen die hun kinderen weghaalden voor het telaat was en hun kinderen nog konden aanpikken in een betere school.
Een fraai voorbeeld van wat ons te wachten staat haalde zeven jaar geleden het regionale nieuws.
Citaat:
Gisterenavond was het feest in CC Muze. De rode loper lag uitgerold voor tientallen genodigden om het vijftigjarig bestaan van basisschool Het Bergske te vieren.
Wat onmiddellijk in het feestgewoel opvalt, is het kleurrijke Turkse buffet. Van baklava tot gevulde druivenbladeren, enkele Turkse moeders hebben hard gewerkt om het publiek te laten proeven van hun kookkunsten. Het merendeel van de leerlingen is immers van Turkse origine.
Doorheen de geschiedenis van de basisschool blijft er één rode draad lopen: de taal.
De ouders appreciëren deze werkwijze. Al vinden de Turkse moeders dat een Turkse concentratie niet de ideale situatie is voor hun kinderen. “Als ouder streef ik zelf naar een grotere mix van autochtone en allochtone kinderen”, zegt Sibel Gündüz. “Turkse kinderen spreken onderling vaak Turks. Met meer Nederlandstalige kinderen op de speelplaats, zullen ze de taal sneller aanleren. Dat is belangrijk voor de volgende generatie.”
|
https://www.nieuwsblad.be/cnt/blghe_20110326_002
Lieten en Smet beloofden extra centen voor de kansarme Turkjes.
Vandaag zit de partij van die twee eens te meer in de juu omdat een Turkse SP.a schepen een Turkse wolvenstoet aanvoerde.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180507_03501243
Je ziet. Het komt allemaal goed met "ons" prachtig landje.