Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Geen bewijzen kunnen geven voor je beweringen doet je geloofwaardigheid geen goed. Maar misschien kan je bewijzen dat de meeste Limburgers geen zaken naar het Vlaamse niveau ( de facto naar Antwerpen) willen laten overhevelen waar ze liever zelf bevoegd voor blijven?
Je slaat vaak nagels met koppen, maar je bent niet de eerste Limburger van wie mij de afkeer voor Antwerpen opvalt. Was dat ook het geval toen de rooien de lakens uitdeelden op het schoon verdiep? Of heeft dat te maken met "de grote leider" die hen na een kleine eeuw rood bestuur van de troon stootte?
Ik betwijfel alleszins dat er veel Limburgers zijn die het interesseert wat er wel of niet door het Vlaamse niveau wordt overgenomen. Limburg ligt namelijk in Vlaanderen.
Over de invloed van de N-VA in Limburg hoef jij je niet echt zorgen te maken, denk ik. De rooien hebben zich jarenlang overal kunnen innestelen en delen tot op vandaag zowat op alle niveaus de lakens uit. Tot in de diepste en donkerste lagen van de samenleving. Stevaert is wel de pijp uit, zijn geest zit nog steeds diep in de Limburgse fles.
|
Waarom heb jij geen zin in bestuurd te worden door een Waal ? Zelfde reden.
Nu ik ben niet naief: Limburg stelt geen kloten voor, en zal dus deel moeten uitmaken van een groter geheel (Belgie, Vlaanderen) maar we hebben tot nu toe op veel gebieden beperkte autonomie. Die autonomie gebruiken we ook veel actiever dan de andere provincies (de provincie is veel zichtbaarder).
Ik geef die dus niet graag af. Waar ik wel akkoord ben is dat er zeker besparingen kunnen gebeuren op provinciaal niveau. Misschien kunnen zelfs Vlaamse ambtenaren de administratie doen. Maar de beslissingsvorming zou ik graag nog zien gebeuren in Limburg door Limburgers.