Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2018, 21:59   #131
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dank u pajoske voor het opzoekwerk.

Dit dus.

Weten is niet genoeg. Het wordt tijd dus dat de Limburgers eens op tafel kloppen. En proberen zelf zicht te krijgen op hoe hun provincie zich best ontwikkelt. Want in Brussel zitten teveel moeials die zich geen fluit aantrekken van wat er in Limburg zou moeten gebeuren.
En toerisme is een belangrijke bijdrage in de meest groene provincie.
Zorg dus dat het een groene provincie wordt voor iedereen en niet alleen dus voor een gepamperde elite. Zachte recreatie hoort in de natuur plaats te vinden en niet door Limburg vol te stouwen met graasbeesten.
Rondtoeren per fiets kan men doorheen gans België.
Maar Limburg heeft meer mogelijkheden op zijn conto.
Als ze gebruiken wat de rest van België niet heeft dan komen ze er wel.
Maar dan moet er eens dringend onderling gesproken worden. En zonder dralen. En schroef de impact van vogelkwekers allerhande maar een beetje terug. Niet heel Limburg moet een volière zijn waar zelfs streekvreemde vogels het voor het zeggen hebben en op ieder plaatsje voorrang krijgen op de mens. Gebeurt dat niet en blijft het duren zoals het bezig is dan zeg ik Limburg vaarwel. Geen cent nog heb ik er voor over dan.
Ik ben reeds op teveel plaatsen mij opgejaagd wild gevoeld.
En Schotse highlanders kan ik op vele plaatsen in België bekijken en er soms voor gaan lopen ook. Die beesten merken ook dat een gehandicapte niet stabiel op zijn poten staat. De keuze is dus eenvoudig. Overal koeien?
Geen plaats om te vertoeven voor de mens dus.
Brengen die beesten soms veel op voor de Limburgse economie?
Het mag desondanks hoor. Maar........overal......en op elk kalm plaatsje is "trôp". Zelfs Polle Pijp wist dat destijds al. Ik vermoed dat hij het over zijn geld had.

Laatst gewijzigd door werkman : 7 mei 2018 om 22:01.
werkman is offline   Met citaat antwoorden