Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur
Dagelijks. Ik zou het moeten vragen maar het zal een pak meer dan 2000 km/jaar zijn. Hij werkt in Lier dus toch een 40 km/dag. Kijk eens rond en stel ook vast dat je heel veel wagens met een O-plaat ziet rijden. Allemaal mensen die in hun vrije tijd wat rond rijden? Ik denk het niet. Op mijn vorig werk waren er ook sommigen met een oldtimer. Of met een zware dodge of andere SUV als lichte vracht. Zelfs eentje met een Audi RS6 break in LV.
Of reken het anders uit. Wat kost een model X nieuw en wat kost een tweedehands wagen met dikke benzinemotor. Van het verschil betaal je de ganse levensduur van die wagen zijn VB en benzine. Enige opmerking is : model X of eender welke E-wagen op een bedrijf aankopen = fiscaal cadeau van elke belastingbetaler. Ze verwijten mij hier dat ik na mijn opzegtermijn wil gaan stempelen. Dat is juist hetzelfde als het fiscaal optimaliseren van de aankoop van een E-wagen. Anderen betalen het voor u.
|
Citaat:
Nog steeds blijven oldtimers uitgesloten van bepaalde toepassingen:
• commercieel en professioneel gebruik;
• woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
• bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
• gebruik als werktuig of werkmiddel, alsook voor interventieopdrachten.
|
Als die pendelt en hij wordt tegengehouden of hij krijgt een accident zit hij met de problemen.
Zijn BA trekt zich terug (hij mag de schade zelf ophoesten aan eigen voertuig en derden), hij loopt kans op een forse boete en hoe gaat hij dit uitleggen aan zijn werkgever ivm arbeidsongeval ? Hij mocht niet met die wagen de weg op.
Best niet doen dus.