Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2018, 15:23   #51
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niet dat uw 'interlocuteur' een vriendje is, maar hij heeft wel gelijk in deze.
Nooit proberen om te goed te zijn. (Newton zei ook dat misschien, toen de appel in zijn hand viel.)
Omtrent hetgeen Newton volgens u misschien zei : mijn twee hersencellen laten nog steeds toe om terug in de tijd te gaan en mij in herinnering te brengen wat ik als klein braaf gebrild meisje in diverse scholen heb geleerd, en ik verzeker u dat ik nooit heb gehoord dat Newton Nederlands sprak, laat staan een lokaal Vlaams dialect.


Voor wat de duidelijke taalfout van de interlocuteur betreft, en zijn poging tot het goedpraten ervan : u mag zich voor mijn part voor de gek laten houden, maar ik ben wat minder naïef : als de interlocuteur in zijn post 12 letterlijk schrijft “Ik dank u voor de complementen.”, dan was het vanzelfsprekend zijn bedoeling dat dit goed Nederlands zou zijn, en geen dialect van waar dan ook.

Immers, mocht het zijn bedoeling geweest zijn om een dialect te gebruiken, dan zou hij dat niet enkel gedaan hebben met het woord “complementen”, maar evenzeer met de woorden “Ik dank u voor de”.

Nice try but no cigar.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden