Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Ik ben in de lach geschoten, dank u wel!  De correctie dringt zich op, wie denk je wel te zijn? Er zijn trouwens gemengde loges, hoe beperkt is je kennis!
|
Natuurlijk bestaan er gemengde loges, maar dat was niet mijn insteek. Ik herhaal het eventjes, want u ging er totaal niet op in:
Citaat:
Alweer dringt een correctie zich op: dat geldt voor iedere burger op al die terreinen die niet door de wetgeving gedekt zijn zoals omschreven in artikel 4.
Als een bepaalde vrijmetselaarsloge enkel mannen als lid toelaat, dan mag dat. De wet ter bestrijding van discriminatie komt niet tussen in de organisatie van private verenigingen. En dat is nu essentieel (en hopelijk dringt het eens tot u door): enkel die zaken zijn discriminerend die door de wet ook zo worden omschreven. Daarom is er artikel 4.
|
Ik breid het trouwens nogmaals uit: de katholieke Kerk mag probleemloos haar gewijde ambten alleen openstellen voor mannen. Alhoewel dit natuurlijk een overduidelijk onderscheid is naar geslacht, houdt het overeenkomstig artikel 4 geen discriminatie in. De wet ter bestrijding van discriminatie is in dergelijke gevallen immers niet van toepassing.
Indien wel (zoals u toch lijkt te suggereren), dan zou er een wettelijke hefboom zijn in Belgë om de Kerk tot het openstellen van het gewijd ambt voor vrouwen. En de handeling zelf van het beperken van de toegang tot de wijding zou een strafbare daad zijn.
En wat zien: de overheid komt niet in actie. En ook geen enkele burger blijkbaar, alhoewel er in dit land toch voldoende mensen zijn die de katholieke Kerk geen warm hart toedragen.