Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2018, 11:15   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U heeft hierboven al getoond dat u zich willekeurig op de wet beroept. Nu doet u het weer en verbindt er een oneigenlijke redenering aan op grond van mijn bovengenoemde opvatting. Uw zogenaamde doorredeneren is een verwerpelijke discussietechniek. Mijn stelling wordt uiteraard NIET ongeldig omdat een wetgever iets besluit wat BUITEN het bestek van mijn stelling valt.
U hebt niets aangetoond, beste Piero (Ik beroep me trouwens geenszins op de wetgeving om de katholieke opvatting te verdedigen).

Ik confronteer u wel met de ongerijmdheid van heel uw redenering. Als uw redenering enige grond heeft dat een mens pas mens wordt na de geboorte (we hebben het hier over een ontologische en geen juridische), dan moet u consequent zijn en de huidige abortuswetgeving afwijzen. De wetgever beperkt abortus immers in de tijd. Volgens uw redenering is daar dan geen grond voor. Zelfs tot op vooravond van de geboorte is er volgens u geen sprake van een mens. Het "ding" in de moederschoot kan dus opgeruimd worden tot dat moment.

Bent u dus voorstander van een algemene uitbreiding van de abortuswetgeving?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden