Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
0%, want de bespaarde energie ging niet via de netwerken waar de stroom voor de E-wagens langst moet.
|
Toch wel. Electrisch transport - "openbare laadpalen" - is altijd meegerekend, maar zal dan wel deels onder iets anders kunnen staan. Huishoudelijke stroom voor E-wagens onder residential bvb. 22,7 %. Ook andere zijn mogelijk want E-wagens kan ook in de horeca of op het werk bijladen.
groen blokje = transport = 1,9%
Er werd 10 TWh bespaard volgens *ELIA, dat is goed voor bijna 3 miljoen E-personenwagens of de helft van het huidig personenwagenpark.
Nuff said.
*
https://www.bondbeterleefmilieu.be/e...iteitsverbruik
Blijkbaar was de rekenvraag te moeilijk?
Ook bij de huishoudens werd serieus stroom bespaard, en aangezien men E-wagens daar dikwijls bijlaadt...
Citaat:
https://www.vreg.be/nl/elektriciteit...-van-een-gezin
Tabel: gemiddelde elektriciteitsafname (gezin)
Gemiddelde elektriciteitsafname van een gezin volgens de netbeheerder:
Jaar Gemiddeld geleverd volume per toegangspunt Geleverd volume (MWh) huishoudelijke toegangspunten Beleverde huishoudelijke toegangspunten
2016 3.468 kWh/jaar 9.548.037,53 2.753.028
2015 3.514 kWh/jaar 9.628.688,90 2.739.937
2014 3.561 kWh/jaar 9.692.449,31 2.721.502
2013 3.895 kWh/jaar 10.521.437,02 2.701.333
2012 3.932 kWh/jaar 10.578.422,02 2.690.214
2011 3.967 kWh/jaar 10.677.365,10 2.678.142
2010 4.339 kWh/jaar 11.569.438,34 2.666.112
2009 4.288 kWh/jaar 11.372.169,11 2.651.905
|
1.824.132 MWh bespaard op 7 jaar bij huishoudelijke toegangspunten
Vooral verder kronkelen Jantje.
