Meisje (2) sterft bij achtervolging mensensmokkelaars
Citaat:
Een 2-jarig meisje, dat gebruikt werd als afschrikkingsmiddel voor de politie, is overleden bij een wilde achtervolging van mensensmokkelaars. De politie wilde een bestelwagen – die vol zat met illegalen – controleren, waarna de mensensmokkelaars er vandoor gingen. Het 2-jarig meisje werd uit het raam gehouden om de politie op afstand te houden en te doen stoppen.
|
Citaat:
Het gaat om een Koerdische familie die via een mensensmokkelaar naar Groot-Brittannië wilde doorreizen. Een tijdje geleden werden ze teruggestuurd naar Duitsland, maar al snel konden ze opnieuw naar ons land komen. Ze verbleven hier tot ze de kans kregen om de oversteek naar Groot-Brittannië te wagen. De bestuurder van de bestelwagen kon wegvluchten, de inzittenden werden gisteren verhoord.
|
Een schrijnende situatie maar ...
Eerst was er nog twijfel dat het om een Politiekogel ging.
Nu willen de ouders gerechtigheid voor hun kindje.
Dus die ouders willen gerechtigheid na zelf als illegalen een ander land proberen te bereiken met de 'hulp van mensensmokkelaars?'
Men wil de schuld in de schoenen schuiven van de Politie of zoeken ze naar kassa kassa?
Het lijkt mij eerder hun eigen schuld zich in de handen van mensensmokkelaars gestort te hebben dat het kleintje daar de dood bij gevonden heeft.
Het lijkt bijna op het geval van dat 'aangespoelde kindje' een tijd geleden.
Die zijn echt voor niets verlegen.
De Politie treft geen schuld punt
Weer een zaak die de strijd tegen mensensmokkelaars moet doen oplaaien.
Erg voor een kindje (andere kinderen) die nooit van het leven zullen mogen 'genieten' hebben door toedoen van zijn/haar eigen ouders.
‘Doodgeschoten tweejarige is dramatische illustratie van fout beleid’
Citaat:
Na het overlijden van een tweejarig meisje door een politiekogel barst het politieke steekspel los. Minister Jan Jambon en Alexis Deswaef (Franstalige Liga voor de Mensenrechten) reageren.
|
Natuurlijk zal dat politieke steekspel weer van start gaan.
Citaat:
Jan Jambon: 'Mensensmokkel kun je niet hard genoeg aanpakken'
|
Dat is waar maar geraken die mensen die zich 'overgegeven' hebben aan mensensmokkelaars nog wel uit die hun handen uit?
p.s.
Ik hoop geen dubbeldraad alvast mijn verontschuldigingen dan daarvoor.