Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2018, 11:45   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Schattig.

Je weet hoe er, terecht, gereageerd zou worden als je dit over zeg de donkerde gekleurde medemens zou beweren hè? Het zit kennelijk echt diep, dat je een Duitser in de familie hebt, maar dat is geen reden om de racistische mongool uit te gaan hangen.

En nee, mongool heeft tegenwoordig twee betekenissen. Het is niet beleefd, maar het staan niet op hetzelfde niveau als waar jij hier de afgelopen tijd mee loopt te leuren.
ps ik velde een oordeel in termen v evolutie (aka meer of minder lichaamsbeharing), over intelligentie ed. sprak ik me niet uit -ook al wekte dat bij sommigen die indruk- hihi

tja, de mens heeft z'n lichaamshaar kwijtgespeeld door evolutie... dan is het toch normaal (in de zin v pc, lol) te stellen dat minder behaarde medemensen minder geëvolueerd zouden zijn dan hun meer behaarde soortgenoten... of niet soms? o_0

deze nederlandse link verwoordt het mooi:
https://www.menselijklichaam.nl/haren/lichaamsbeharing/

Citaat:
Het menselijk lichaam heeft lichaamshaar voor de warmte. De mens stamt af van de apen en had als oermens nog haar nodig om het lichaam warm te houden. Door de evolutie is de mens echter veel lichaamsbeharing kwijtgeraakt. Daarvoor moet een reden zijn geweest, want iedere verandering van de evolutie komt voort uit een voordeel, dat die verandering geeft.

Laatst gewijzigd door bembem : 23 mei 2018 om 11:46.
bembem is offline   Met citaat antwoorden