Discussie: Mawda.
Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2018, 20:13   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heel erg dat dat kleine meisje is moeten sterven
Het ontsnapt mij wat daar "erg" aan is. Eens ge over die hypocriete "ik-moet-het-erg-vinden-dat-een-snotter-waar-ik-niks-mee-te-maken-heb-iets-is-overkomen-want-anders-word-ik-sociaal-scheef-bekeken-dus-zet-ik-maar-mijn-beste-beentje-doen-alsof-ik-het-erg-vind-voor" dwangmatigheid zijt, kunt ge de waarheid in de ogen zien: dat kan ons eigenlijk geen ballen schelen: het is uw eigen kind niet, het is het kind niet van een naaste of een vriend. Indien die omgekomen was zonder dat ge het wist ergens anders, zoals zoveel anderen, dan zou je er geen ballen om geven. Dus waarom nu wel ? "En als het U zou overkomen ?" Welja, ik zou dat dan wel erg vinden dat ze mijne kleine afgeschoten hebben, ja. Maar ik zou niet op medeleven rekenen van zij bij wie ik mij stiekem wilde infiltreren, net zoals ik niet op medeleven zou rekenen van leeuwen mocht ik bij de leeuwen gaan met mijne kleine, en die leeuwen peuzelen hem op.

Het voordeel van een signaal van "hier lappen wij illegalen en hun snotters af" is voor ons veel voordeliger dan het nadeel van ocharme een schepsel dat ge niet kent te weten sterven - dat dus geen nadeel is. Als wij het imago zouden hebben van "gevaarlijke roofdieren waar ge beter niet gaat" dan zouden we minder ambras hebben dan als we het imago hebben van zachtgekookte eieren die alles aan iedereen afstaan.

Jaja, ik weet het "dat is niet menselijk" en dergelijke zever meer die ons naar onze eigen afgrond brengt. Er zijn er zelfs die gesuggereerd hebben om mij psychiatrisch laten te verzorgen omdat ik geen empathie heb voor mensen die ik niet ken en waar ik niks aan heb - wat mij nogal evident lijkt. Ik heb ook geen empathie voor gevaarlijke bacterien of voor een of andere Zuid-Vietnamese slangensoort die ik niet ken. Ik heb enkel maar empathie voor mensen waar ik een band mee heb. Lijkt mij nogal wiedes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2018 om 20:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden