Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2018, 10:31   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
O, en ik wil ook dat de NL'ers zo vriendelijk zijn om hun koningshuis een enkeltje Bariloche te geven, want als we dan toch bezig zijn dan wil ik wel een Republiek der Verenigde Nederlanden.
Niet overdrijven vanderzapig. Mocht er een hereniging (in welke vorm dan ook) gebeuren tussen Nederland en Vlaanderen, dan zou het koningshuis van de Oranjes met net zoveel onverschilligheid bekeken worden als dat van het huidige Saksen-Coburg. Een opstand ontketenen omdat er een andere monarchie in de plaats zou treden van onze huidige stijve harken is wel het minst waarschijnlijk scenario.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dus er is nog een lange en moeilijke weg af te leggen voor ik mijn zin krijg:
  1. Splitsen van België. Heeft wellicht nog steeds geen meerderheid in VL.
  2. Confederatie VL & NL. Waarschijnlijk nog minder electoraal enthousiasme daarvoor dan voor punt 1.
  3. Afschaffen van de NL monarchie. Het zal wellicht nog lang duren vooraleer daar in NL een meerderheid voor is.
Of België al of niet zal gesplitst worden hangt af van de mate waarin de Vlamingen bereid zijn de reeds vele jaren aanslepende rotzooi van de Belgische openbare financiën te slikken. Wanneer het steeds verder in de Vlaamse geesten doordringt dat de eeuwige budget-tekorten en de er mee samenhangende exorbitante overheidsschuld nooit zullen verdwijnen zolang wij aan "WalloBrux" vastgekluisterd zitten, zal hun houding tegenover uw punten 1 en 2 wel degelijk wijzigen.

Geen enkele Vlaming zou het in zijn/haar hoofd halen om, bij een eventuele hereniging, aan de Nederlanders de eis () voor te leggen dat de Oranjes zouden moeten vertrekken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden