Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis
Zever... Er komt naar schatting 850 kton aan verpakkingsafval op de markt in Vlaanderen, en er is naar schatting 25 kton aan zwerfvuil/sluikgestort afval jaarlijks in Vlaanderen. Tenzij uitsluitend PMD afval en geen rest-, bouw-, grofvuil- en tuinafval zou gesluikstort worden, kloppen uw cijfers niet.
|
Ten eerste zijn het niet mijn cijfers. Ten tweede … wat probeert u hiermee eigenlijk aan te tonen? Een hoop PMD fractie, waaronder blikjes en drankflesjes, wordt momenteel gesluikstort, komt bij het restafval of ligt ergens in natuur of in een of andere rivier en wordt aldus nooit opgeruimd of als dusdanig geregistreerd.
Laat ons zeggen dat ik meer vertrouwen heb in onafhankelijke organisaties die zich inzetten voor een proper milieu dan een bedrijf dat inkomsten dreigt te verliezen door implementering van bepaalde systemen en dat zelf cijfers dient te publiceren om vervolgens zichzelf te bewieroken en zijn eigen efficiëntie van de daken te schreeuwen.
Of gaan we straks aan de stroper vragen boswachter te spelen?
U lijkt me overigens nogal fanatiek in uw beweringen. Misschien banden men Fostplus of verpakkingsindustrie?
De boerenbond is ondertussen ook vragende partij.
http://www.vilt.be/abs-en-boerenbond...atiegeld-nodig
Citaat:
De voorzitters van zowel het Algemeen Boerensyndicaat (ABS) als van Boerenbond schrijven in hun ledenbladen over zwerfvuil. Hendrik Vandamme en Sonja De Becker hebben er schoon genoeg van want de schade aan dieren, gewassen en machines groeit jaar na jaar. Vorig jaar hebben hun organisaties sensibiliseringscampagnes opgezet. Boerenbond gaat daar samen met Landelijke Gilden ook dit jaar veel energie in steken, maar bij ABS overheerst het gevoel dat meer nodig is omdat de burger hervalt in oude, slechte gewoontes. Meer wil in deze zeggen statiegeld op blikjes zodat het Algemeen Boerensyndicaat zich aansluit bij de Statiegeldalliantie. Voor het eerst geeft nu ook Boerenbond te kennen dat statiegeld een deel van de oplossing zal moeten zijn.
|
Uiteindelijk zal het systeem er wel komen, alle maneuvers van de zij die niet verder kijken dan hun portefeuille ten spijt. De vraag is alleen wanneer.
We zijn nu 15 jaar na Duitsland, gemiddeld loopt België zo'n 20 jaar achter ... dus als het voor 2023 lukt mag het een succes heten.