Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2018, 10:43   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Antwerpen zoekt 37 extra vuinismannen/vrouwen wegens veel langdurig zieken

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...vuilnismannen/

Citaat:
Stad Antwerpen zoekt 37 extra vuilnismannen

De stad Antwerpen wil nog meer inzetten op schone straten, en ze zoeken 37 extra vuilnismannen en -vrouwen. Dat schrijft Gazet van Antwerpen en is bevestigd aan onze redactie.

Langdurig zieken

In totaal zijn er nu 207 huisvuilophalers in de stad. "Veel van hen zijn langdurig ziek, en daardoor moeten de mensen die er wél nog zijn, extra hard werken", vertelt Caroline Bastiaens, schepen van stads- en buurtonderhoud (CD&V). "Het is een fysiek zware job, omdat er veel getild moet worden. Daarom doe ik graag nog eens een oproep om de zakken niet zwaarder te maken dan 7,5 kilogram. Het is niet zo dat meer mensen ziek worden door de job, maar het is wel een belastende job."

850 mensen bij stadsreinigingsdienst

In totaal werken er zo'n 850 mensen bij de stadsreinigingsdienst van de stad Antwerpen. Dat zijn ook straatvegers of chauffeurs. En ook daar zoeken ze nog extra personeel.
Toch wel erg dat er zoveel de job blijkbaar niet aankunnen. Het is dan ook een zwaar beroep... En ja, die zakken mogen niet meer dan 7,5 kg wegen en toch gebeurt het dat men er veel meer in propt. Een regelrechte schande. Denk eens aan de vuinismannen/vrouwen hun rug verdorie!

Ik zorg er in ieder geval voor van mijn zakken niet te veel te laten wegen. En ik sluit ze ook altijd te goei, geen plakband -waardoor de zak scheurt- en van die dingen dus. En ik steek er ook nooit gevaarlijk spul in (batterijen, spuitbussen ed.).

Discuss please, thanks.
bembem is offline   Met citaat antwoorden