Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2018, 23:26   #206
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een spontane herdenkingsactie voor het overleden kindje te Brussel leerde dat er best veel mensen zijn die nog steeds niet begrepen hebben dat het om een afgeladen vol busje met illegalen (mensen die in ons land al zeker niet moeten zijn) ging waar de chauffeur bepaalde aanmaningen negeerde.

Dan kan je u ook de vraag stellen:

Hadden de agenten dat anders kunnen oplossen?

Ik denk wel dat het op een andere 'veiligere' manier zou opgelost kunnen geweest zijn.

Extra politiewagens optrommelen die het busje hadden kunnen insluiten en hadden kunnen dwingen tot stoppen zonder een schot te lossen misschien?

Ik blijf van mening dat de agent die het schot gelost heeft niet als schuldige moet aangewezen worden maar de ouders zelf, ze waren illegaal in het land en de chauffeur van het bewuste busje negeerde naar het schijnt het verkeersreglement redelijk wat keren.
De vraag is maar, zou dat dan veiliger geweest zijn? Ik kan mij voorstellen dat dat busje onder de gegeven omstandigheden haar traject niet zal afgelegd hebben aan 120 km/u. Verder achtervolgen en pogen vast te rijden resulteert dikwijls in auto accidenten met meer slachtoffers tot gevolg en veelal onschuldige slachtoffers. Nu is het beperkt gebleven tot het kind van een stel onverantwoorde ouders. Het zijn zij in de eerste plaats die verantwoordelijk zijn voor wat er zich heeft voorgedaan. En nu zouden ze nog willen dat ze daarvoor beloond worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 mei 2018 om 23:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden