Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2018, 09:17   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waar ik me druk over maak? Over zware metalen enzo bv.
Of worden die volgens u ook verbrand en in de wegenbouw gebruikt?

Jij bent wel iemand van de gemakkelijke oplossingen eh?
Geen idee wat er met een bepaalde afvalfractie gebeurt? Opstoken! Probleem opgelost.

Nogmaals: ken jij een verbrandingsinstallatie waar men zware metalen verbrand?
En als dat niet het geval is: zullen we die zware metalen dan maar gewoon storten? Of onder het asfalt verstoppen? Of in Afrika dumpen? Of heb je nog een andere 'groene' oplossing?
Aha een ehé vraagjesman waar al de mogelijke antwoorden al op gegeven zijn. Maar mss kan ik nog iets vergeten zijn.

En op bepaalde vragen kunnen er ook nog geen antwoorden zijn.

Citaat:
Fontenelle:

Het is een bewijs van bitter weinig verstand antwoorden te vinden op vragen waarop geen antwoord te geven is.

https://citaten.net/zoeken/citaten_van-fontenelle.html
Wil je betere oplossingen? Niemand weerhoud je er zelf iets aan te doen.

Het verwondert me dat je niet begint over radioactief afval dat gedumpt wordt. Of over de miljoenen tonnen fossiele afval wat in de atmosfeer gedumpt wordt en ook ooit gedeeltelijk op de aarde en water beland. Of over microplastics in zee, over de vervuiling van het drinkwater enz...

Je hebt het idd echt over de x% van de 4% wat van zonnepanelen niet echt kan gerecycleerd worden. Wow, dat moet een enorm probleem zijn.

Om het kort te maken, ja ergens zal er wel een petieterig deeltje van gedumpt worden. Waar weet ik niet, dat zul jij wel uitzoeken.

Zware metalen worden dan wslk gedumpt waar men ze ook uitgehaald heeft als erts, of toch niet?

Citaat:
https://www.google.be/search?num=20&....0.lly1to31M_s

Zware metalen en je gezondheid
- - -

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2018 om 09:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden