Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Nergens is er sprake dat het individu of het huishouden eventueel zelf voor zijn stroom kan-moet zorgen.
Als... stroomprijzen zijn al dikwijls verandert in het verleden (ook zonder hernieuwbare energie), welk economisch probleem was dat dan?
Sinds men de leverancier gemakkelijk kan veranderen betaal ik minder dan ooit. Vroeger was het ooit 42-43 cent/kWh.
Stroomprijsevolutie van 2-3 jaar geleden, oude link:
http://www.tariefchecker.be/energie/...-te-veranderen
Ik betaal 23,8 cent/kWh momenteel als particulier, stijgt de stroomprijs naar 40 cent/kWh dat zijn dat idd "ettelijke" procenten.
Ik heb wel geen idee wat grootverbruikers dan aan xx% meer moeten betalen, of wat daar de evolutie van was, daar zullen ook wel garafiekjes van bestaan. 
|
Natuurlijk kan iedereen die in een eigen eengezinswoning met tuin woont zelf voor stroom zorgen.
Daar zijn technisch helemaal geen problemen voor.
Als je in een huis met 5000m² beplantbare oppervlakte woont kan je op een paar zaken na zelfsvoorzienend leven.
En nee, die 5000m² moet niet direct tuin zijn, je kan daar ook op een creatieve manier aan geraken.
En je kan dus zelfs zover gaan dat je zelfs energiedragers kan verkopen aan derde.
Het blijft dus bij huishoudens kunnen zelf voor hun energie zorgen, de verplichting zelf energie te moeten genereren, is met de huidige en toekomstige bouwnormen steeds groter aan het worden.