Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2018, 11:46   #7
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Theo Francken: “Illegale migratie moet stoppen, anders loopt het fout af voor iedereen”

Ik denk dat iedereen op huidig ogenblik er al wel van op de hoogte is dat het migrantenprobleem een enorm struikelblok geworden is waar men totaal maat dan ook totaal nog steeds geen goede oplossing voor gevonden heeft om het in te dijken.

Vraag ik mij af hoe je dat gaat controleren in het naarstig binnenrollende 'Paard van Troje'

Vragen van:

Bent u een illegaal of niet?

Als u niet illegaal bent mag u daar in die rij mee aanschuiven voor verder onderzoek.

Menen ze dat echt zelf?

Zoals u merkt na de tekst uit het artikel gelezen te hebben is de rode draad door het hele verhaaltje dat men ze gewoon blijft ontvangen in 'ons' land.

Besluit:

Er zal niets van in huis komen om de deuren (grenzen) te sluiten om op die manier het probleem migratie aan te pakken.

p.s.

Intussen blokletterden sommige kranten dat wij op huidig ogenblik in 2018 met zijn 11.376.070 zijn in België.

Dat lijkt mij hoog gegrepen in de zin van dat wij nog steeds maar met een goede 10 miljoen autochtonen zijn, de anderen zijn al allemaal inwijkelingen/migranten/landverraders/illegalen/goudzoekers/bootvluchtelingen/Paard van Troje menners, die van einde en verre aangelopen/gevaren/gereden zijn.

Zoals u merkt heeft men die Theo zijn handen gebonden en kan hij er niets meer tegen doen.
Ik heb het debat gevolgd en de enige die iets zinnigs wist te vertellen was Francken.
Je moet inderdaad wie in een boot stapt, geen toegang tot Europa geven, tenzij het werkelijk om vluchtelingen gaat die in aanmerking komen voor dat statuut. Dat zoek je beter uit door kampen te zetten in Noord Afrika en daar te kijken wie wel of niet recht heeft op toegang tot Europa. Want wat we nu zien lijkt nog maar het begin. Er zullen steeds meer vluchtelingen komen, ook omwille van klimaatsveranderingen, maar evengoed omwille van de uitzichtloosheid in heel wat landen.

In Europa kun je verdienen, die beeldvorming krijg je niet weg. Of dat legaal is of via andere circuits is vaak minder belangrijk.

Dus ja, Francken heeft gelijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden