Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Dat klopt ja. Ik kan genieten van wat luxe in mijn leven. En om die luxe te kunnen veroorloven ga ik graag werken. Zonder die luxe ga ik niet doodvallen, ik kan ze in principe best missen en zal er niet van doodgaan als ik ze niet meer heb maar het maakt mijn leven wel aangenamer.
De luxe van een motorfiets waar ik mee rij en aan sleutel, de luxe om een paar keer per jaar op reis te gaan of een stad te bezoeken, de luxe van een stuk grond te bezitten vlakbij bos en natuur, de luxe om boeken en muziek aan te schaffen waar ik van hou, de luxe om regelmatig op een terrasje mijn benen onder tafel te steken en ga zo maar door...
Allemaal dingen die mijn leven aangenaam maken en waarbij de uren die ik daar voor moet werken niet opwegen tegen het plezier dat ik er aan beleef.
Ik zou niet weten wat daar mis mee is.
Ik projecteer juist niks. Heb ik ergens gezegd dat jij niet zonder motorfiets of reizen kan?
Ik had het in uw geval over basisbehoeften. Onderdak, voedsel, drinkwater, enz.
Dat heeft juist niks met luxe te maken.
Ik wacht overigens nog steeds op een reactie daarop...
Was jij niet degene die mij vertelde dat ik moest zwijgen over u omdat ik u niet kende? De zwijggebod geldt voor jou blijkbaar maar in 1 richting eh?
Maar nee, ik ben niet vergroeid met mijn iphone, ik heb er zelfs geen. En hierbinnen staat zelfs geen enkel apparaat dat verbinding maakt met 'the internet of things'.
De aanschaf van een Sonos-speaker zit er wel aan te komen, omdat ik van de luxe wil genieten van op mijn terras mijn favoriete deuntje af te kunnen spelen. Puur luxe ja, maar nogmaals; mag ik?
|
eindelijk nog eens een interessante draad over de fundamenten in politics.be
dank Thule en BigF voor jullie tijd en moeite!
en Thule, kom eens uit uw nest en doe eens iets vandaag, om het even wat.