Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2018, 04:59   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Graag meer uitleg over die georganiseerde verkeersknoop.
Misschien een ander draadje maar tch zal ik maar een tip van de sluier oplichten...

De meeste industriezones bestaan al 25 jaar of langer,velen stonden zelfs in de vroege jaren zeventig al op ontwerpplannen) en toch "slagen" de gemeentebesturen er in om de aan- en afvoerwegen ernaar toe te laten volleggen met verkeersremmende maatregelen ,herinvesteren in scholen die er langs liggen en,erger nog,staan nieuwe verkavelingen toe langs diezelfde wegen (dus tussen de autostradeafritten en de industriezones.)

Mooi voorbeeld van de prioriteiten verleggen....en denken dat een industriezone ergens een soort eiland is...

En dan maar klagen dat de camions in de weg rijden..en dat er veel "sluipverkeer" is ..tsja...


Wachten we dus maar weer op de volgende economische crisis,zal het merkelijk rustiger worden....En verwonderen we er ons over dat,geleidelijk aan,gebouwen van vroegere PRODUKTIE-fabrieken veranderen in magazijnen......Een minder complexe logistieke affaire dan een fabriek en 5 man en een vorkhefftruck is er voldoende.Maar eerlijk gezegd brachten diezelfde gronden indertijd,als aardappelveld meer werkgelegenheid en toegevoegde waarde in de vroegere economische ketting dan tegenwoordig...(en het is onmogelijk ze weer in aardappel- of groenten veld om te toveren,waarvoor nochtans stigende vraag is)

Maar ik hoef niet te speculeren hoor,gewoon gaan zien,kies maar een willekeurige gemeente met een industriezone vlak langs de autostrade uit....
(ikzelfs heb "ervaring" met Waregem-Deerlijk)
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2018 om 05:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden