Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2018, 10:45   #135
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voor de tegenstanders van legalisatie is de legalisatie in bepaalde landen of staten een gedroomd scenario.
Het kan dan immers niet moeilijk zijn om de voorspellingen die tegenstanders altijd maken over de gevolgen van legalisatie te staven aan de hand van wat er gebeurt in zulke landen.

Het verbruik zou dramatisch stijgen, het criminele (cannabis) milieu zou er niet onder lijden, criminaliteit zou stijgen, het aantal verslaafden zou stijgen of kort samengevat; het zou compleet de verkeerde kant opgaan.

Aangezien er nu toch al redelijk wat plaatsen zijn waar cannabis legaal is zou er toch minstens 1 plaats moeten zijn waar we die gevolgen kunnen waarnemen.

Helaas hoor ik daar weinig over. Het blijft altijd maar bij de voorspellingen maar vooralsnog lijken die voorspellingen niet bewaarheid te worden in landen waar cannabis legaal is.

Hoe komt dat;
-kloppen die apocalyptische voorspellingen niet?
-zijn de landen waar het tot nu gelegaliseerd is toevallig net allemaal uitzonderingen?
-is de legalisatie van cannabis dan toch niet zo des duivels?
-nog een andere reden?

Het benieuwt mij immers ook. Ik ben dan wel voorstander van legalisatie maar aangezien elk voordeel een nadeel heb lijkt het mij niet denkbeeldig dat er tussen al de voordelen hier en daar ook nadelen opduiken. Ik zou die dan ook graag kennen. Je kan immers de voordelen maar verdedigen als je ook weet hebt van de nadelen.

Dus kom; wie?
BigF, ge weet dat ik me niet dikwijls moei in deze mi non discussie, maar je moet ook niet gaan overdrijven.

recent nog in Jamaica geweest BigF ?
k wil nog in t midden laten of t daar nu legaal is of halverwege legaal, maar cannabis is er wel zo verspreid en algemeen dagelijks gebruikt dat heel dat land verzuipt en dat je er met de beste wil van de wereld niks meer van de grond krijgt. ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 juni 2018 om 10:52.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden