Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Wel, voor mijn part mogen nazi's met een hakenkruis rondlopen en de superioriteit van het arische ras verkondigen, zolang ze maar hun poten thuishouden. Voor mijn part staat dit op hetzelfde nivo als kreationisme, astrologie, ufo's, tarotkaarten, allerlei pseudowetenschappen, het vliegend spagettimonster,... Voor mijn part mag iedereen geloven wat hij/zij wil. En voor mijn part mogen nazi's hun kaffeepraat aan de toog verkopen.
|
Ok, dan mogen ze dat dus ook in wetten gieten als ze met voldoende zijn en democratisch aan de macht komen ? Ze mogen hun meningen zonder de minste problemen vrij uiten op sociale media en zo ? Ze mogen die mening komen verdedigen op TV, en mensen die hun mening niet respecteren uitmaken voor onverdragelijken ?
Zeker van dat je dat echt wil ?
Ik moet zeggen dat ik dat vroeger ook dacht. Maar er is een verschil tussen een kleine minderheid die gewoon in zotte dingen gelooft zoals het spaghetti monster, en grotere groepen die eenzijdig in een *politiek model* geloven dat opdringerig is. Nazisme en islam zijn daar twee voorbeelden van. Als je die onverdragelijke meningen toelaat onder de naam van verdraagzaamheid, dan is het na een tijdje gedaan met uw verdraagzaamheid, omdat je die mondige en opdringerige groep hebt laten doen.