Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Panda, ik geef er mij rekenschap van dat proberen jou met de neus te drukken op een bepaalde realiteit volstrekt niet zal helpen. Want je blijft moedwillig oostindisch doof. Toch wil ik het niet laten om jou nog maar eens te confronteren met die realiteit: die door jou verketterde versie van de Vlaamse vlag is geen uitvinding uit de jaren dertig of WO2. Ze bestaat reeds sedert eeuwen en is als symbool van de Vlaamse beweging veel ouder dan de "rood tongetje en gelakte nagels"-versie. Dat het deel van de Vlaamse beweging dat destijds collaboreerde van die vlag misbruik maakte geeft jou niet het recht om die dan maar aan anderen te willen verbieden. Je kunt dan net zogoed aan de hedendaagse Fransen het gebruik van de bleu-blanc-rouge tricolore verbieden. Want het Vichy-regime heeft er gedurende vijf jaar ook ferm mee gevendelzwaaid. Jouw "argument" is dus onterecht en als Vlaamsgezinden kan het ons dan ook geen moer schelen of de leeuw zijn tong al dan niet rood ziet en of het beest al dan niet in de manicure vertoefd heeft.
|
De pikzwarte leeuwenvlag verspreid een odium van verraad tegenover het Vlaamse volk, monsieur Quercus. Een kwalijke oorlogsherinnering van heulen met de Hitler-Duitsers en het symbool van het verpatsen van Vlaanderen aan de Hitlerbende.
Daar kan men eenmaal en helaas niet om heen.