Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2018, 09:19   #50
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
2!!!!

Ik lees net op de website van kwaliteitskrant de standaard dat de rode duivels "als helden onthaald zijn".

Nu vraag ik mij toch af, waarom zijn dat nu helden? Een feit is dat zij een goed tornooi hebben gespeeld, 1 match verloren met het kleinste verschil en in de finale hadden kunnen staan. Nu hebben ze de "finale van de loosers" gewonnen en brengen ze een bronzen medaille mee naar huis.
Mooi is dat! Prachtig zelfs! Maar helden??? Die mannen kunnen heel goed voetballen, zij worden dan ook heel goed betaald om op zo'n WK het allerbeste van zichzelf te geven. Dat hebben ze gedaan, niet meer dan normaal! Hadden ze nu eens iets speciaals gedaan, hun WK wedde aan de ondervoede kindjes in Yemen geven of zo, DAN pas hadden ze op een piedestal gehesen moeten worden en konden ze uitgeroepen worden tot helden. ZO IETS zou pas het verschil maken tussen een ordinaire dik betaalde voetballer en een voetballer die er boven uit steekt.

Nu moeten die voetballers nog een middagje het gezicht in de plooi houden en handjes schudden met het volk. Verschillende onder hen zullen vast en zeker gruwelen van deze middag. Gelukkig kunnen ze vanaf vanavond genieten van een dikverdiende vakantie, zonder naar bier en barbecue stinkend plebs rondom hen. Maar in een bubbelbad met kwaliteitscocktails en luxehoertjes! Het is hen gegund!
dikke twee!
Maar dat van 'aan ondervoede kindjes in Yemen ofzo...' geven is dan weer dik gelul. Trouwens ik meen begrepen te hebben dat sommigen hun premie aan een of ander goed doel schenken. Hopelijk een lokaal goed doel in Belgenland voor ondersteuning van behoeftige ouweren bvb.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 juli 2018 om 09:20.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden