Momenteel vindt er een viering van de rode Duivels plaats in Brussel met ontvangst op het paleis en een “verschijning” op het balkon van het stadhuis voor hun derde plaats.
Goed! Dit is een mooie prestatie dat een welwillend applaus verdient met de bemoedigende woorden “de volgende keer beter”, maar een hysterische volkstoeloop lijkt me toch wat overdreven.
Nu zoals de media , de BRT op kop, op dit moment tekeer gaan, is toch wat van het goede te veel.
Commerciële en andere belangen blijken toch zwaarder door te wegen dan de sportieve prestaties.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen hier een situatie zoals bij “ de kleren van de keizer” te beleven.
Iedereen die een beetje nuchter blijft zal wel afgedaan worden als een “azijndrinker” of beter nog een “vendelzwaaiende nationalist”.
Maar wees gerust ! Ik gun iedereen zijn pleziertje, alleen poog ik me het beeld van me af te zetten wat er zou gebeurd zijn als de Rode Duivels werkelijk de beker zouden gewonnen hebben.
Een toemaatje :
Vergis ik me als ik hoor dat het vooral op de Grote Markt om franstalige deelnemers gaat ?
Indien zo, waarom zou dat dan wel zijn ?
https://www.hln.be/sport/voetbal/bui...loft~a650ed84/