Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2018, 09:02   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ja hoor. Ik heb een zelfgestelde grens van 9 "eigen" maandlonen voor de aankoop van een nieuwe wagen.

Tot nu toe zijn er bitter weinig E wagens die voldoen aan mijn eisen. Diegene die voldoen aan de "mechanische" eisen zitten dan weer ver boven het budget, en diegene die binnen het budget vallen, zitten dan weer buiten de mechanische eisen. En hetgeen in de buurt komt van het totaaleisenpakket voldoet dan weer niet aan de praktische kant van de hele zaak.

Ja, een Tesla 3 haalt het net/niet. Maar ik ben sceptisch, en tegen de tijd die geleverd kan worden is onze huidige wagen wel versleten aan 12K km per jaar.

Oftewel, ik heb tijd.
Voorlopig is het de Tesla 3 long range die voor zijn geld het meeste rijbereik bied. Model 3 basis moet eigenlijk $159/ mile zijn.

Ergens moet iemand beginnen met massaproductie. Het is wel al een serieuze zeer krachtige middenklasser, dus gelieve enkel wagens te vergelijken in die klasse.

Massaproductie van kwaliteitsvolle batterijpacks en van de grond op gebouwde E-wagens, waar de ICE-producenten voorlopig nog allemaal tekort schieten... men ziet het ook aan hun prijs in dit topic over SUVs. Naja volgens de media gaat dat vanaf 2020 allemaal wel veranderen in de meer betaalbare compacte klasse, wie weet met die VW Neo die toch duidelijk onder de 25k gaat kosten. Of een Skoda xxx op dezelfde basis.

Maar ik denk dat Toyota dat niet zomaar gaat toelaten (in dat compacte segment). De Bolt EV of Ampera e is nog altijd geen massaproduct in die compacte klasse. (GM heeft geen eigen batterijpacks)

Japan zou een vrij handelsakkoord hebben met de EU waardoor die wagens uit Japan 10% goedkoper worden las ik ik deze morgen in de krant.

In 2 jaar weten we veel meer.

Aja, ook de compacte SUVs van 35k zoals de Kona EV basis zullen zo rond de 190 $/mile zitten -in bovenstaand tabelletje- wegens hun minder goede CWxA waardes. De Kona EV 64 kWh echter zou wel eens meer in de buurt bij de Tesla model 3 zitten met 176-180$/mile. Daarom ook begrijpelijk dat die wagen wslk al voor het eerste jaar uitverkocht is...
https://auto.ndtv.com/news/hyundai-k...norway-1861674

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2018 om 09:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden