Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Eerder een Fuck you belgische belastingsbetaler.
maar meer EV's, goeie zaak. Is dat nu een G-wiz of een Rolls Royce SuperSUV.
Ik ben niet tegen elektrische voertuigen (TGV krijgt van mij 2 duimen omhoog, indien men het zou uitbouwen zoals het hoort, van hoofdstad naar hoofdstad, niet als een mislukte boemeltrein)
Ik ben wel tegen de hoge prijzen ervan, en ga dus nog een paar jaar brandstof verkachelen, tot de accu's geen prijskloterij meer zijn.
|
Klopt. Met een dure E-wagen rijden die voor een particulier onbetaalbaar is maar onrechtstreeks wel mee betaald voor die dure E-wagens van zaakvoerders. En voor de kilometers die ik jaarlijks zelf doe is het de aankoop niet waard. Ik zal dus ook met veel plezier nog vele jaren er wat benzine door jagen. Wat kost zo een taycan? Zoals een dure model S of X? Voor minder dan 1/4 koop ik een oudere superwagen op benzine. En voor nog eens 1/4 van de aankoopprijs van een E-wagen betaal ik de rest van mijn leven de wegenbelasting en benzine. Onderhoud doe ik zelf en kost buiten wat vloeistoffen en onderdelen amper iets. Dus ik spaar de helft van zo een dure E-wagen uit en heb evenveel plezier aan mijn ICE-wagen.