Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2018, 23:45   #19410
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Neen, de rechtbank heeft meer gezegd dan dat.
Zij ziet zelfs tegengestelde elementen, Puigdemont heeft altijd opgeroepen tot vreedzaam stemmen.
De thesis van de Spanjaarden is eigenlijk smerig, die zeggen van "ja, je wist dat wij gingen geweld gebruiken als je ging stemmen, je bent toch gaan stemmen, er is geweld geweest, dus het is jouw schuld.".
Dat is wel erg vergezocht natuurlijk, men legitimeert het eigen geweld met als excuus dat de ander gewaarschuwd was, en gaat dan nadien de ander van geweld beschuldigen....
Ik zal een ander voorbeeldje geven, mss wat vergezocht, maar hopelijk zie je een verband.

Ik ga morgen, vreedzaam een bank overvallen. Dat verkondig ik nu.
Denk jij dat de ordehandhavers me zo maar zullen laten doen ?
Ze gaan me eerst zeggen dat ik het niet mag doen, maar als ik het toch zou doen, dan riskeer ik ook een wapenstok op mijne smikkel.
Maw, ik zal nadien ook niet moeten komen klagen dat ze 'geweld' gebruikt hebben hé. Als je iets doet wat niet mag, moet je nadien niet komen klagen.
Er zijn nog altijd wetten die moeten gerespecteerd worden.
En als er iets 'scheelt' aan de wetten, dan is het aan de politiekers om daar iets aan te doen, die op hun beurt verkozen worden, door 'het volk'.

Bekijk je het in deze context, dan zou je zelf Puigdemont kunnen verantwoordelijk stellen voor al de schade en het leed dat die dag geleden is.
Kunnen, heb ik wel degelijk gezegd. Daar is nog geen rechter geweest die zich daarover heeft durven uit te spreken, maar dat is en blijft wel een mogelijkheid.
Maw, ook die uitspraak ivm 'geweld' van de rechtbank in Duitsland is eigenlijk onvolledig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
...Natuurlijk had het anders uitgepakt als stijfkop Rajoy ...
Mooi duo stijfkoppen. Rajoy én Puigdemont. De ene moet niet onderdoen voor de andere.

Laatst gewijzigd door kojak : 18 juli 2018 om 23:48.
kojak is offline   Met citaat antwoorden